fredag 7 januari 2005

Frosseri

Dagen har ägnats åt frosseri. Sovit länge och sent. Stulit så många kyssar och så mycket kel jag kunnat innan Älskling skulle iväg i förmiddags. Varit ute i solen. Lunchat länge med en kompis jag inte sett på en hel evighet. Besökt föräldrarna och ätit riktig mammamiddag fast jag redan ätit. Tränat kroppen läskigt full med endorfiner. Ätit fler än få Jelly Bellies när jag softade i soffan med en film. sista timmarna har jag läst Tage Danielsson-texter på en helt underbar sida jag hittade på nätet om honom och hans verk. Sagor för barn över 18 år ligger bra till på inköpslistan av böcker. Ska stjäla föräldrarnas ”En något större bok” av Hans Alfredsson, eftersom de ändå bara parkerat den på vinden - där den inte alls mår bra av att bo - och dessutom skulle den passa mycket bättre bredvid Tage i min bokhylla. Det är en oomkullrunkelig sanning att Tage är alldeles underbar, liksom Hasse, och de två särdeles bra tillsammans.

Det har varit en bra dag! Förutom frossandet kom jag att tänka på Momo och kampen om tiden. Bör läsas på tyska så klart. En evighet sedan jag gjorde det, men jag kände mig som min egen lilla Momo idag när jag struntade i att jobba de där extratimmarna och såg till att få en skön dag istället. Dessutom fick jag reda på att Kalle och chokladfabriken ska bli film (inte bara ett rykte!) och att Johnny Depp ska spela huvudrollen. IMDb lämnade en hel massa glada fakta, men warners hemsida tvärdog när jag skulle kolla på trailern. Tar det som att den inte är klar ;)

Imorgon är det all work and no play, så nu ska jag fortsätta där jag slutade i förmiddags, dvs. krypa under täcket och sova.

Inga kommentarer: