torsdag 18 augusti 2011

Tid för mig själv

Fick ett par timmar ensam då man och barn befann sig hos svärföräldrarna. Vad jag gjorde?

Först var jag duktig och tränade.
Sen tog jag vägen om affären och handlade frukost och andra förnödenheter.
Slutligen kom jag hem, men istället för att äta och duscha efter att ha placerat varornadär de hörde hemma, så bestämde jag mig för att sortera tamponger i lämpliga högar efter hur många av respektive storlek som jag kunde tänkas behöva per mensvecka.

Jag vet inte vad som är värst: Mitt val av aktivitet, eller att jag hade roligt där jag satt på badrumsgolvet. Och varför var det roligt? Kanske bara för att det är så sällan jag får göra tokonödiga saker, bara för att jag vill. Eller för att jag lärt mig att vara glad för det lilla ;-)

1 kommentar:

Blondie sa...

Det viktigaste är att du blev glad av det, inte vad du faktiskt gjorde...

Hoppas att livet känns lite bättre nu, trots dagisplatsjakto ch andra bestyr som oroar.

Kram J