fredag 24 februari 2012

Fullkomligt rosenrasande

I förrgår när jag hämtade Semlan kom en av förskollärarna ut från skötrummet med henne. Semlan var nybytt, men om det var just vid det tillfället vet jag inte, men hon var sista barnet kvar och det finns ingen anledning att vara i skötrummet om man inte byter på ett barn, eller?

När vi kom hem och jag tog av Semlan byxorna, visade det sig att de efter blöjbytet knäppt igen bodyn och dragit upp byxorna, trots en rejäl bajsläcka som sträckte sig både framåt och bakåt. Jag blev fly förbannad över den nonchalans som visats. Semlan förstår inte och bryr sig således inte, men det gör JAG. Hon kan inte föra sin egen talan, men hon förtjänar banne mig att behandlas som en människa. Jag var så förbannad och ledsen att jag inte kunde sova på natten.
Det är inte så att Semlan inte har extrakläder i sin korg. Och skulle de mot förmodan vara använda kunde personalen ringt oss, så hade vi bett dem ta extrakläderna som är i väskan på hennes vagn.
Efter att ha haft Semlan hemma en dag pga ett läkarbesök (som skulle gjort hennes dag för upphackad och stökig om hon skulle gått till förskolan), så gick min man och jag gemensamt till förskolan för att ta upp vad som hänt. Samma förskollärare som var med henne i skötrummet i förrgår hade idag ingen aning om hur det kunde ha gått till. Jag blev tvungen att gå därifrån, för jag höll på att koka över, men jag kan ju inte bevisa att det var hon som bytt senast på Semlan och kände att jag var tvungen att bita mig i tungan.

Jag kommer att ligga på dem så de vet att de lever varenda gång de gör ett misstag och vi har bestämt att kolla vad vi har för alternativ till förskolan vi har. Tyvärr finns det inte en enda ledig plats i hela stan, eftersom så många barn föddes 2010, så vi får sannolikt härda ut till höstterminen om vi väljer att flytta Semlan.

Inga kommentarer: