fredag 1 januari 2010

2009

Januari
  • Vi gick på hårrocksklubb och jag blev anklagad för att vara gravid när jag hade nya, lite tighta jeans på mig...
  • Vi gick på Louisianas Mangautställning.
  • Jag insåg att jag inte hade någon framtid på mitt jobb och sökte nytt. Sen blev jag varslad.
  • Jag hämtade ut vigselringen.
  • ...och köpte min brudklänning.
  • Jag köpte även en ny dator och var rädd att Mastercard skulle ringa och fråga om kortet var kapat :-D
  • Sen vann jag en brudslöja på Tradera och pluggade en massa mikroekonomi.
  • Vi bestämde hur våra inbjudningskort skulle se ut.
  • Jag gick på en intervju och pratade, pratade, pratade med mina kollegor som också blivit varslade om vad som hänt.
  • Jag träffade en kompis för första gången, som jag tidigare bara pratat med på MSN och mail med.
  • Jag sålde saker på Blocket.

Februari
  • Jag lyssnade på Lily Allen och tittade på Flight of the Choncords.
  • Jag ringde mina referenser.
  • Jag träffade min gravida kompis som jag inte träffat sedan juni, då jag förvånades över hur hon festade som det var sista gången. (Och det var det!)
  • Jag pratade med vigselförrättaren.
  • Vi beställde cake toppers. Voodolls :-D
  • Jag fick konsertbiljetter på sängen på alla hjärtans dag.
  • Vi hade problem med avloppet och jag skruvade isär det i köket just när jag satt igång diskmaskinen.
  • Jag gick på andra, tredje, fjärde och femte intervjun för ett jobb och fick det två dagar efter att jag blivit uppsagd från mitt gamla jobb.
  • Jag provade min brudklänning och beställde mitt livs dyraste underkläder.
  • Älskling blev matförgiftad. :-/
  • Jag var sjuk mest hela tiden.
Mars
  • Jag hade en liten semester då jag pluggade, sov och tittade på klipp från Tim Burtons filmer och Buffy the vampire slayer. Mycket trevligt!
  • Jag kände mig äntligen frisk nog att träna igen.
  • Jag köpte brudskor (Som sedan visade sig vara för små när sommarvärmen kom och fick fötterna att svälla...)
  • Jag började mitt nya jobb med att gå på kurs och intervjua en myriad människor.
  • Jag blev kompis med en tjej på nya jobbet.
April
  • Sjukdomsbeskeden trillade in. Alla hade cancer.
  • Vi skickade ut våra bröllobsinbjudningar och åkte sedan på påskutflykt till Kullen där vi vandrade.
  • Jag började cykla till jobbet i grannstaden: 18 km! (Fast inte varje dag).
  • Jag började jobba på solbrännan :-D
Maj
  • Jag åkte på en jobbresa.
  • Jag var vuxen och bytte elavtal.
  • Jag blev sjuk igen.
  • Jag fick ge upp ekonomipluggandet pga tidsbrist.
  • Det blev en massa promenader i vårsolen.
Juni
  • Vi började fråga runt de vi ville skulle vara våra hjälpredor på bröllopet och fick ja från allihop!
  • Våra föräldrar träffades för första gången och alla överlevde.
  • Jag blev hippad!
  • Jag knarkade MSN weather.
Juli
  • Jag glömde bort att jag fyllde år i all bröllopsstress. Mamma påminde mig.
  • Vi gifte oss på sommarens säkert varmaste dag.
  • Jag joggade nästan varje dag hela semestern, så jag fick tillslut köpa nya skor.
  • Vi såg Metallica på bröllopsresan till Köpenhamn.
  • Vi gjorde små utflykter.
  • ...och jag brände mig - traditionsenligt - första heldagen i solen.
  • Älskling fick Guitarr Heroes-trummor i födelsedagspresent och vi bildade bandet "Teddy Burn" med ett par vänner ;-)
  • Vi gick på bröllop och jag kunde inte låta bli att jämföra. Vårt var så klart bäst :-D
Augusti
  •  Gjorde jag inte så mycket mer än tränade på fritiden och hade massor av träningsvärk.
September
  •  Längtade jag efter premiären av 500 days of Summer.
  • Sörjde jag en av få kändisförälskelser och funderade på om man kan få tag på TV-serien Nord och Syd fortfarande.
  • Dog min våg och jag insåg att det var lika bra det.
  • Sorterade jag mitt liv i fotoformat.
Oktober
  •  Såg vi Up! och jag grät, skrattade, skrämdes och tyckte det var en fantastisk film.
  • Gick jag på ett friskispass lett av en Oumpa Loumpier.
November
  •  Jobbade jag alldeles för mycket.
  • Kände att livet inte alls gick i rätt riktning på något plan.
December
  • Kom jag igång med träningen igen.
  • Fick jag reda på att mitt kontrakt på jobbet jag älskar inte förlängs.
  • Fick jag två förfrågningar om jag kunde vara intresserad av andra jobb.
  • Sökte jag jobb mitt i julstress (och klapparna blev definitivt lidande).
  • Gjorde jag en A-kassebudget omutifallatt.
  • Snöade det! (Och livet kändes rätt fint trots allt).

Inga kommentarer: