tisdag 25 maj 2010

Förkyld, sliten

Har känt mig sliten de sista dagarna och igår måndag bestämde jag mig för att gå tidigare än vanligt från jobbet. Det tog en evighet att komma hem pga en bilolycka och väl hemma intog jag snart soffläge. Jag kände mig konstigt törstig och svidig i halsen. Knoppade in ganska tidigt och vaknade sedan mitt i natten och insåg: Sjuk.

Halsen är full av knottror och blåsor. Pannan känns svullen och huvudet gör ont. Ingen ork finns i kroppen. Fick stanna hemma från jobbet, men hade en tid på bilverkstaden i grannstaden som jag väntat en månad på. Fick således bege mig iväg och lämna bilen och åka hem igen. En tur på 1,5h ToR och en promenad på 2 km. Trodde jag skulle dö på kuppen och däckade 3h på soffan efteråt.

Jag orkar inte göra något egentligen, men hatar att bara sitta passiv. Det är en omöjlig ekvation som brukar sluta med att jag storstädar klädkammaren, bakar bullar, eller gör storkok. Förutom verkstadsturnén blev det därför även bullar och paj. Således är jag också helt utmattad, trots att jag egentligen inte varit aktiv mer än kanske 1,5h totalt under hela dagen. Får se hur natten fortlöper och hur jag mår imorgon. Orkar jag så här mycket mår jag kanske bättre imorgon? Eller så mår jag ännu sämre. Är det nåt fel på mig vars myror i brallan aldrig tar semester?

1 kommentar:

Blondie sa...

Var rädd om dig. Som bärare till en extra knodd så är man oftast inte lika stark som vanligt.