söndag 5 september 2010

Klippkort

I tisdags begav jag mig iväg för att köpa ett träningskort. Tanken var att gå på vattengympa en gång i veckan fram tills förlossningen och efter 6-8v skifta till core mama, men efter ett par dagars funderande insåg jag att det hade varit skönt med ett styrkepass. Sagt och gjort: Jag snokade fram lite träningskläder (kanske inte de snyggaste) som passade (så relativt sett var de snygga...) och knatade iväg till gymmet en timme innan stängningsdags. Lyckligtvis bor vi sisådär 5 minuters snigelpromenad från ett F&S, så valet av gym var inte svårt. Motivationen tenderar att minska med kubiken på avståndet för mig. Väl på plats blev jag positivt överraskad: Ljust, nytt, fräscht och välutrustat :-)
  1. 12 min, nivå 10/20 i crosstrainer
  2. Sittande bröstpress (15 x 15 x 2)
  3. Triceps push down (3,5  x 15 x 2)
  4. Sittande rodd (21,25  x 15 x 2)
  5. Lateral pulldown (3,5  x 15 x 2)
  6. Rear Delt ( 10  x 15 x 2)
  7. Bicepscurl (7,5  x 15 x 2)
Turen i crosstrainern var nog väl kort, samtidigt kändes det lite tungt i nedre delen av magen. Vet inte om det var ovana, men det kändes inte obehagligt och upphörde när jag gick av maskinen. Samtliga styrkeövningar gjordes i maskiner. Vid rodden satt jag bakåtlutad för att slippa sätta i magen i bröstplattan. Det innebär att jag indirekt måste använda magen, men det ska inte vara någon fara. Mådde bra hela passet och blev härligt adrenalinhög. Kunde inte hålla tillbaka tanken att jag skulle vilja gå till gymmet varje dag och DET är väl ändå ett gott betyg?

Inga kommentarer: