lördag 5 februari 2011

Lördagsgodis

Idag ska vi ha vänner på besök, så för att allt ska hinnas med i helgen fick det bli lördagsstyrka denna vecka.

  • Kondition
    1. Löpband: 300 m vardera på 15, 14 och 13 graders lutning vid en hastighet på 5 km/h. Därefter 300m och 0 graders lutning vid en hastighet på 7,5 km/h (gåendes). Två cykler genomfördes. Första var uppvärmningen, sedan efter sista varvet styrka.
  • Styrka: 3 cykler med följande övningar (vikt x reps)
    1. Bröstpress (17,5 kg x 13)
    2. Dips (70 pounds stöd x 12)
    3. Chins (76 pounds stöd x 11)
    4. Seated Row (35 kg x 11)
    5. Rear Delt (15 kg x 11)
    6. Leg Curl (4 enheter x 9)
    7. Leg Extension (4 enheter x 12)
I enlighet med Olgas predikande har jag ökat belastningen och minskat antalet reps. Eftersom jag ökat belastningen för varje set och sedan sett hur många reps jag klarat är därför värdena ett snitt av vad jag klarat. Som synes har jag bytt crosstrainern mot löpband också och det syntes mycket mer på pulsen än vad jag hade trott!

Inga kommentarer: