onsdag 27 juli 2011

Så nu ska jag bara hitta en tid att shoppa kroppsgodis :-)

Make-up remover:
  • Använder: Gilda Cleansing oil
  • Ska prova: Nivea Pure & Natural cleansing milk - Inköpt!
Ansiktsvatten:
  • Använder: Nivea Soothing Toner
  • Ska prova: L300 Anti-Age Hydrating Toner - Inköpt!
Skrubb/Mask:
  • Använder: Gilda Peeling gel
  • Ska prova: Body Shops Honey & Oat Scrub Mask
Dag- och nattkräm
  • Använder: Nivea Moisturizing day care (har börjat sätta igen mina porer)
  • Ska prova: Något, vad som helst som inte sätter igen porerna.
Primer ansikte:
  • Använder: FACE
  • Ska prova: MAC Prep+Prime Skin
Foundation traditionell:
  • Använder: L'Oreal True match (heltäckande)
  • Ska prova: Max Factor Xperience Weightless foundation (semitäckande) - Inköpt!
Concealer:
  • Använder: Garnier Caffine roll on anti dark circles (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Fast puder:
  • Använder: L'Oreal True match
  • Ska prova: Lumene Matte harmony mineralpuder - Inköpt!
Rouge fast:
  • Använder på vintern: L'Oreal True match
    • Använder på sommaren: Isadora Bronzing powder
  • Ska prova till vintern: Make Up Store
    • Ska prova till sommaren: 
Mascara:
  • Använder: Lancôme L'Extrême/Isadora Hypo-Allergenic
  • Ska prova: Max Factor Masterpiece Max Mascara
Eyeliner/kajal penna:
  • Använder: Maybeline Expert eyes pencil / LancômeLe crayon khôl (Båda bra att sudda och fästa ögonskugga i. Båda omväxlande och så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Eyeliner flytande:
  • Använder: L'Oreal Eyeliner Super Liner Carbon gloss black (Går inte att hitta svartare, så den byter jag inte bort :-D)
Ögonbrynspenna:
  • Använder: Isadora Inliner Kajal (på hård, sned borste som jag sedan borstar i färgen med)
Ögonbrynsskugga:
  • Använder: Maybeline Eye studio quad
  • Ska prova: Viva la Diva ögonbrynskugga trio Dark
Ögonskugga fast singel:
  • Använder: L'Oreal color appeal singelskugga i vitt
Ögonskugga palett:
  •  Använder: Isadora Eye shadow quartet
  • Ska prova: Vad som helst som ser roligt ut :-D
Krämögonskugga:
  • Ska prova: Maybelline Color Definer
Läppstift:
  • Använder: LumeneWild rose natural (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Läppglans:
  •  Använder: Lumene wild rose (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Läppbalsam:
  • Använder: Nueva
Duschkräm:
  • Använder: Nivea Happy time
  • Ska prova: Yves Rocher Jardins du Monde med kaffebönor
Bodylotion:
  • Använder: Dove go fresh / CCS hudlotion
  • Ska prova: Björk & berries Lingonberry rose - Inköpt!
Brun-utan-sol:
  • Använder: Aco sense and care sun kissed (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Skrubb:
  • Använder: Skrubbhandske och Anatomicals "Don't just clean it woman, scrub it"
  • Ska prova: Body Shop Olive Body Scrub
Deo
  • Använder: Rexona biorythm
  • Ska prova: Dove Hair Minimisig
Shampo:
  • Använder: L'Oreal (vågar inte prova något annat när jag väl hittat ett plånboksvänligt alternativ)
Balsam:
  • Använder: L'Oreal (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
Stylingprodukt:

  • Använder: Tigi Superstar queen for a day / Klipotekets rosa / Tigi lockkräm och antifriss
Handkräm:
  • Använder: CCS vårdande handkräm
  • Ska prova: Body Shop Hemp Hand Protector
Vårdande nagelprodukt:
  • Använder: Depend cuticle cream (så pass lite att jag inte ger mig på någon annan variant)
“Allround” produkt:
  • Använder: Helosansalva som ögon-, fot- hand och armbågskräm.
Doft:
  • Använder: Chanel Coco Mademoiselle
  • Ska prova: Vet inte. Tidigare har jag haft Burberrys The beat, Chanel Chance, Kenzo Flower, Kenzo Parfum D'Ete, Boss Woman, BOSS Deep red, BOSS Intense. Friska, men ändå mörka dofter. 
    • Duttade på mig Donna Karans "Pure" och Marc Jacobs "Daisy" när jag smet från jobbet på lunchen och begav mig ner på stan. Den förstnämnda luktar mysk - som jag avskyr - och den andra tant - vilket är ett livsstadium som jag inte känner mig redo att omfamna riktigt än. Jakten går vidare!

Inga kommentarer: