onsdag 28 maj 2014

Sällskapssjuk

Jag har ju en kompis som också ska ha barn i oktober och i fredags fick jag veta att en annan kompis ska ha i februari. En tredje kompis och hennes man inledde försöken i april, så där kan ju också komma sällskap. Om inget annat jobbar hon i servicebranschen och är ofta ledig när andra jobbar och tvärt om, så det kan nog bli bra. Och svärmor hoppas få komma en gång i veckan för att skämma bort barnbarnen. Det gjorde hon från att E var 3-4 månader och fram tills att hon började på förskolan. Det var verkligen guld värt, även om jag kunde bli lite svartsjuk. Sällskap kan mao förmodligen lösa sig. Och föräldragrupp får jag höra om med min BM nästa gång vi ses. Ett ångestmoment att stryka. Hurra!

Jag kom att tänka på hur trött och arg jag var på slutet sist. Min mage var så stor och armarna blev så korta! Nådde i princip inte något som inte stod mitt framför mig. Blev många tårar och skäll på mannen om morgnarna när blodsockret var lågt. Igår insåg jag att jag inte riktigt minns hur det var att må illa nu i våras, så jag antar att minnet av förra graviditetens sämre sidor är bra för att påminna om att vi inte ska göra om det här. 

På fredag är det RUL och jag längtar verkligen! Vi vet fortfarande inte om vi ska kolla kön. Enda anledningen skulle vara för att få lättare med namn, men det är ju inte givet att det blir det. Knyttet far i alla fall runt som en tok i magen nu och jag är så sprudlande glad över att vänta barn.

Inga kommentarer: