lördag 25 december 2004

Barmark

Lördag. 25:e. Snön har regnat bort. Låg. Allt är meningslöst och tråkigt. Har funderat på att ha en bakfyllebrunch på nyårsdagen, men vet inte om jag orkar med det. Vill gömma mig under täcket och stänga ute hela världen. Alla mina darlings har lämnat trakten och äter upp sig hos, och frotterar sig med, sina släktingar. Själv får jag nog av julmat och familj på ett par timmar och nöjer mig med ett kort besök på julafton. Julafton känns om något meningslöst nu för tiden. Sällan uppskattas klapparna man lagt en massa tid, ork, stress och funderingar på och själv får man något som givaren i ren panik ryckt åt sig från en hylla i någon av de stora kedjornas butiker. Kanske så de som får saker av mig ser på sina klappar iofs... Man kanske bara inte känner sin familj längre. Å andra sidan har jag alltid varit bortbyttingen. Hur som helst är den 25:e inget annat än en tragiskt lång och onödig dag innan världen återgår till den verklighet som trots sin endast tillfälligt brutna blekhet är så trygg.

Tori Amos
Stina Nordenstam
Anna Ternheim

Depp
Depp
Depp

Inga kommentarer: