fredag 3 februari 2006

Slutet närmar sig med stormsteg

Jopp. Så var det klart. Papperna är påskrivna, chefen tillsagd. Jag har sökt och fått ett nytt jobb, vilket innebär att jag lämnar farbror S för det något yngre halvstyvsyskonet T.

Fördelar:
Mer semester
Bättre lön
Nya bekantskaper och att redan ha vänner på företaget
Trevlig, ny chef
Fri flex

Nackdelar:
Längre arbetsvecka
Lämna trevliga kolleger på S för en osäker arbetsmiljö
Brantare uppförsbacke hemmifrån och till jobbet.
Inte ha access till Ss kafé och Ulrikas fantastiska kaffekreationer

Tror jag kan leva med att jag inte får semester de sista dagarna så som jag hoppats...mindre tid att bygga upp ångest ;) Å andra sidan är frågan om chefen kan hålla mig kvar de sista dagarna, med tanke på att jag ger SE tre dagar extra utöver min uppsägningstid. Ja, ja. Har i alla fall sagt till nya chefen att jag ska vara ledig till Roskilde. Nya chefen som trugade på mig 500:- extra i lön och som ringde och frågade vad jag ville ha för dator och prylar därtill. (Det är för bra för att vara sant hittills, så jag väntar mig ett bakslag när som helst).

Återkommer möjligen med en dos ångest eller två på vägen fram till d. 6/3.

Tjipp!

Inga kommentarer: