tisdag 4 mars 2008

Unni

Unni Drougge är en kvinna alla tycker något om, tror jag. Själv tycker jag om vad hon skriver, både på sin blogg och i bokform, även om jag inte alltid är överens med henne. Heroine var det första jag läste av henne och jag var ibland tvungen att lägga boken ifrån mig, eftersom den kröp så intensivt under huden. Så fick jag gå runt den lite och titta på den och andas djupt några gånger innan jag kunde fortsätta. Penetrering fick mig att reagera på ett liknande sätt, men mer så att jag mådde illa när jag läste den och blev förbannad på huvudpersonen. Boken har en minst sagt oväntad knorr och ett slut som knappast kunnat vara annorlunda.

Hur som helst skrev hon ett intressant inlägg om Hillary Clinton häromdagen: http://unnidrougge.blogg.se/1199790040_heja_hillary.html

Jag är förövrigt fortfarande förkyld och har inte tränat sedan den 24/2. Börjar kännas i ryggen som inte alls är glad på mig :-/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst vore det coolt med en kvinnlig president, eller en svart president!!! Oavsett vem som vinner demokraternas strid så hoppas jag att demokraterna greppar makten vid valet i november. Har du förresten läst på om Pär Ström. Jag ser fram emot vår diskussion om huruvida hans idéer är vettiga eller ej.
http://parstrom.wordpress.com/

Krya på dig!

Milkyleaks sa...

Jag har inte hunnit! Men jag skulle nog vilja påstå att jag gillar Ola Ström bättre ;-)