onsdag 26 november 2008

Låt paniken börja!

Det är idag fyra veckor till julafton. Jag har inte köpt en enda julklapp, men har en sannolikt genomförbar idé om vad föräldrarna ska få och en mindre genomförbar idé till älskling (som jag vill ta ner månen till, men fan vet hur det skulle påverka klimatet. Dessutom får den knappast plats på 83 kvadrat).

Jag har ännu inte mottagit inköpslistor från de som anser att jag ska köpa julklappar till dem, vilket jag inte vet om det är bra eller ej. Man ska vilja ge julklappar och att hittills ha sluppit listorna är lika skönt och inspirerande, som irriterande och stressande. Ska det alls ges några listor till mig, så vill jag ha bett om dem. Med tanke på vissa relationer och händelser är jag inte intresserad av att be om några. Det må hända att det går tvärt emot julens budskap att tjura, liksom att två fel inte gör ett rätt, men någon gång får någon sätta ner foten och det är väl lika bra att göra det så att det svider och fastnar i minnet så att man slipper en "nästa gång".

Inga kommentarer: