torsdag 11 mars 2010

Gravidträning

Idag har jag googlat träning för gravida. I slutändan blev det ett pass som inte skiljer sig så mycket från det gamla vanliga, förutom att jag nu stod framför sovrumsspegeln.

  1. Knäböj med 1kg-vikter i händerna/framåtsträck - 1 kg x 10 x 3 - Ökas till 1,25/hand
  2. Triceps bakom nacke, dubbelfattning - 6,2 kg x 10 x 3 - Ökas till 7 kg
  3. Bicepscurl - 6 kg x 10 x 3 - Behåll
  4. Reverse Flyes - 5,5 kg x 10 - Ökas till 6 kg
  5. Axelrotation - 5,1 kg x 10 - Minskas till 4,5 kg
  6. Axelrullningar - 7 kg x 10 x 1 - Behåll, kör 3 set
  7. Hakdrag - 12 kg x 10 x 1 - Behåll, kör 3 set
Axelrullningar och hakdrag klarade jag tyvärr bara av 1 set vardera på innan jag blev illamående. Det är således dags att äta lite. Imorgon ska jag prova "Hälsande hunden", plankan, omvänd planka och "krucifixet" också. Så får jag se vilka jag vill lägga till träningsschemat.

Inga kommentarer: