lördag 22 februari 2014

En knapp vecka

Jag mår lite diffust illa, men smaken och luktsinnet är som vanligt (ännu). Jag kunde inte äta Max pommes med Green & garlic dip (som jag verkligen älskar) när jag var gravid sist. Lösgodis gick inte heller. Nu är pommes & dip lika gott som vanligt, så jag vet inte om jag vågar testa lösgodis... Mådde inte illa så tidigt sist som nu, men mer när det väl kom. Sedan igår är jag mest trött och lite yr emellanåt. Lite hjärtklappning om jag anstränger mig.

Magen är svullen och det är inte helt skönt att sitta ner med knäppta byxor. Får kolla vad jag sparade i klädväg från förra gången. Jag är tacksam över att jag kommer att vara gravid vid samma tid på året den här gången, med tanke på hur stor skillnad det var på rumpmåttet mellan början och slutet sist. Då gick jag upp 17 kg. Alla påstod att jag bara fått kula på magen, men de måste ha sett illa, för jag gick upp 2-3 storlekar och fick dubbelhaka!

Försöker tänka att det inte är samma barn och graviditet den här gången och att kroppen kanske inte behöver slå på stora trumman för att annonsera vad som är på G, men oron gnager ju även om jag är en av de som är utan mf och ma i bagaget.

Var på stan för ett par dagar sedan och såg en alldeles nykläckt bebis. Jösses så små de är! Som jag längtar! Jag borde kanske inte göra det, men jag tar definitivt ut glädjen i förskott. Då får man iaf vara glad en gång.



Inga kommentarer: