onsdag 11 juni 2014

Obeskrivligt matt

Usch. Vikten gör mig deppig. Sist gick jag efter den här: www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Då följde jag min-kurvan första trimestern, medelkurvan andra trimestern och max-kurvan tredje trimestern. Nu ligger jag 4kg över vad jag gjorde sist vid samma tid, fast iofs bara 1 kg över max-kurvan. Håller jag mig där blir kanske slutvikten 1 kg över slutvikten förra gången? Jag hoppas att jag bara är på rätt kurva från början den här gången och att jag inte ska göra några större vikthopp som sist.

Ibland blir jag alldeles matt och måste sätta, eller lägga mig. Jag kan ha varit sprudlande pigg och utvilad precis innan. Händer oftast på morgonen när jag stått upp en stund. Minns inte det från första graviditeten. Kan det vara blodtrycket? Har känt av det sedan v. 8-10 iaf. I övrigt mår jag bra. Det är väl 1/3 kass och 2/3 bra, men inte så farligt kass när jag är det. Den här trimestern är ljuvlig jämfört med första.

Inga kommentarer: