lördag 21 juni 2014

Sittande gäst

Jag tillbringade gårdagen med att sitta. Ibland satt jag och åt, ibland satt jag och pratade, ibland satt jag och sov. 

Tur att dottern hade fyra andra barn att leka med, så min man också hann sitta lite. Alla utom det minsta barnen körde på högsta växel mellan 13-22.30. Då först, när jag frågade Semlan om hon ville ha välling, verkade hon inse att hon var trött. Efter vällingen kom klockan ifatt henne, för då kunde hon inte stå på benen. Hon stängde av och slocknade som ett ljus i bilen vid 23. Men i morse vaknade hon kl 8, piggast av alla. Tur att jag fick sova en stund till då och att hennes pappa var piggare än jag. Nu sover hon en välbehövlig lur i bilen på väg till farmor och farfar och vi väntar gäster inför en grillkväll. Om jag inte somnar först.

Inga kommentarer: