måndag 19 oktober 2009

Jag hatar reklamradio

Jag har en kollega som några gånger i veckan frågar "Har du sett reklamen för ditten?" Innan jag hinner svara säger han "Nej just det, det har du inte. Du tittar ju inte på TV".

Jag känner inte att det är lönt att kommentera hans upprepande, för i det stora hela är han en bra kollega. Lite knäpp, men å andra sidan knappast mer än mig själv. Hur som helst kom jag att tänka på honom på gymmet idag, där radion stod på på en skvalkanal med ett namn i stil med "Gladtempokanalen" och en återkommande jingel som lät ungefär "Vi spelar inga sega låtar!" Så spelade de en låt, påanonserade reklam med en viskande "sexig" röst, körde tre snuttar, följda av en låt och därpå reklam igen. Jag kan tänka mig att kollegan varit i gymmet strax innan jag kom dit ;-)
  1. Löpband
    • 1 km 5:57
    • 2 km 11:23
    • 3 km 17:06
    • 4 km 23:14
    • 5 km 28:56
  2. Axelrullningar (12 x 7 x 3)
  3. Biceps curl (12 x 6 x 3)
  4. Reverse fly (12 x 5 x 3)
  5. Axelrotation (12 x 4 x 3)
  6. Triceps bakom nacken (12 x 3 x 3)
  7. Situps på boll (20 x 3)
  8. Plankan
    • tå 60s)
    • knä (60s)
Gick på vingliga ben ut ut gymmet med ett adrenalinflippat leende på läpparna. Bussresan hem var tyvärr inte lika fantastisk. Jag satt brevid en frenetiskt chipstuggande (dillchips, blä!) dragking (out of drag) som satt och pratade med en kompis som uppenbarligen kunde tänka sådant andra sagt till henne, men inte en enda unik tanke. Eller. Jag är kanske inte rättvis nu. Jag blir bara irriterad på människor som kallar svenskan "ordfattig" eftersom det närmast uteslutande är människor som säger saker som "Vi måste briefa vår board, så att vi kan få attention på att outcome går helt bananas!"

"Lär dig ditt språk, fåntratt!", vill jag säga då. Men oftast nöjer jag mig med att alltid sätta utropstecken efter "Hej" i mina mail och aldrig apostrof innan genitiv-s , för det är faktiskt så man gör i svenskan. Så fick jag det sagt, ja. Varsågod, för all del!

Inga kommentarer: