torsdag 8 oktober 2009

Men kunde du inte sagt att du inte visste med en jävla gång?

Du chattar med SAS Sverige
- Hur kan jag hjälpa till?

Du skrev:
hej!

SAS Sverige:
hej

Du skrev:
jag undrar över vad de olika bokstavskombinationerna för bokningskategorier i poängkalkylatorn innebär?
https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eurobonus/EBCalculatorEarningPointsView.aspx?MKT=SE
GKLOTUW, t.ex.

SAS Sverige:
Det är bara en kod för priset. Det betyder inget särskilt

Du skrev:
Det är inte helt uppenbart (minst sagt) hur många poäng jag tjänar på resorna...

Du skrev:
mellan köpenhamn och Tokyo finns det 12 varianter

SAS Sverige:
jag vet

Du skrev:
4 klasser x 3 olika kortnivåer
Så...vilken av de 4 som gäller för min klass ska jag välja beroende på vilken sorts biljett jag köper?

SAS Sverige:
Jag tror inte jag förstår vad du är ute efter

Du skrev:
Jag vill veta vad jag tjänar i poäng på en resa jag planerar
Köpenhamn-Tokyo, economy flex, eller economy extra flex
ToR

SAS Sverige:
Ja det är lite svår om du vill ha ett visst pris inom en priskategori måste du boka via telefon.

Du skrev:
priset är enkelt, det är bara att kolla bokningen på nätet. Det jag vill veta är hur mycket bonus jag tjänar. Eller är det relaterat till priset också, utöver om jag väljer economy/economy extra/business och inklusive eller exklusive flex?

SAS Sverige:
Jag tror att du måste prata med kundtjänst imorgon för att få svar på din fråga

Du skrev:
men...är det inte det jag gör?

SAS Sverige:
Jag jobbar med internet support och är inte helt bra på allt om EuroBOnus

Du skrev:
aha
Då kan du kanske förklara varför SAS sida inte funkar med Firefox?

SAS Sverige:
Den största delen av siten fungera bra med Firefox men vår äldsta del som handlar om EuroBonus fungerar bara med Explorer
Det här ska ändras på under våren

Du skrev:
OK, då vet jag iaf att jag inte ställt in det fel. Tack för hjälpen!
:-)

SAS Sverige Tack för att du valde att chatta med oss, har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss igen.

Inga kommentarer: