tisdag 20 oktober 2009

Kan man se butch ut med diadem?

Jag kände mig inte så värst hågad idag, men när jag väl kom till gymet kändes det lite bättre. Om inget annat för att jag slapp vänta på löpbandet och kunde springa ostörd. Dessutom hade jag lovat hålla mig ur vägen hemma så att Älskling kunde städa i lugn och ro.
  1. Löpband
    • 1 km 5:35
    • 2 km 10:59
    • 3 km 16:50
    • 4 km 23:01
    • 5 km 28:54
  2. Axelrullningar (12 x 7 x 3)
  3. Biceps curl (12 x 5 x 3)
  4. Reverse fly (12 x 5 x 3)
  5. Axelrotation (12 x 4 x 3)
  6. Triceps bakom nacken (12 x 3 x 3)
  7. Situps på boll (20 x 3)
  8. Plankan
    • tå 60s)
    • knä (60s)
Det fanns en meterlång rulle i stretchhörnan, ca 15-20 cm i diameter, som jag var tvungen att prova. Vet inte riktigt vad den gör, men man ska ligga med huvud, nacke och rygg på den, pressa ner svanken, samt spänna magen och tänka sig att man ska balansera ett glas vatten på den. Sen ska man rulla från sida till sida, men vrida huvudet åt motsatt håll som man rullar. Lite klurigt, så det var roligt :-D Kändes som om jag hade en och annan knuta i ryggen, för det krasade när rullen passerade över ryggraden.

Inga kommentarer: