måndag 7 december 2009

Dämpa adrenalinet

Måndag brukar innebära jetlag efter att ha fått gå och sova när det passar en och att ha sovit så länge man ville dagen efter. Vi pratade om det på jobbet imorse och chefen och assistenten klagade över att de minsann inte fick göra sådant som hade barn. Jamen jävlar så lycklig jag är då. Visst är det skönt att få sova ut, men de har något jag saknar och som jag gärna skulle offra sömn på. Ville fräsa av dem, men log och koncentrerade mig på arbetet. Fick avslag på en jobbansökan och känner mig tillbaka på ruta noll. Kände mig blank, jobbade vidare. Sedan blev det träning för att jobba bort träningsvärk och hull. Måste vara presentabel på jobbintervjuerna framöver.
  1. Löpband
    • 1 km5:38
    • 2 km 11:14
    • 3 km 22:55
    • 4 km 29:11
    • 5 km 35:17
  2. Axelrotation (12 x 4 x 3)
  3. Axelrullningar (12 x 7 x 3)
  4. Biceps curl (12 x 5 x 3)
  5. Reverse fly (12 x 5 x 3)
  6. Triceps bakom nacken (12 x 3 x 3)
  7. Situps på boll (25 x 3)
  8. Plankan
    • tå (60s)
    • knä (60s)
Tyvärr gick jag ut för hårt på löpbandet. Fick superont i magen - gissningsvis fulla och tunga tarmar som inte kunde röra sig normalt när jag sprang. De tenderar ju att röra sig snabbare när man är i rörelse. Blev en paus på några minuter vid 2,8 km innan jag kunde fortsätta. Styrkan gick iaf bra.

En annan miss jag gjorde var att tänka att jag inte behövde ha något mellanmål innan bussen hem. Med tanke på att det tar 45-60 minuter innan jag är hemma var det inte helt bra. När jag kom hem var jag ett litet gråtigt vrak som Älskling fick ta hand om. Nu är allt fine and dandy dock. Lite småhungrig igen bara...

Inga kommentarer: