torsdag 10 december 2009

Sista chansen att bli snygg innan julfesten

Jag bytte ut de vanliga stå-övningarna för triceps där jag dippat en hantel bakom nacken, mot en variant där jag ligger ner och sänker en hantel mot/förbi pannan, sedan sträcker ut armarna helt. Mycket trevligare! Gjorde inte ont, även om den inte var helt behaglig. Jag får mycket större stabilitet i övningen. Kanske är det så att jag inte har tillräckligt med stödjande muskler och måste jobba upp lite styrka med denna variant först?
  1. Löpband
    • 1 km 5:39
    • 2 km 11:17
    • 3 km 17:16
    • 4 km 23:24
    • 5 km 29:27
  2. Axelrotation (11 x 5 x 3)
  3. Axelrullningar (12 x 8 x 3)
  4. Biceps curl (12 x 5 x 3)
  5. Reverse fly (12 x 5 x 2)
  6. Liggande triceps med hantel panna/sträck (12 x 6 x 3)
  7. Situps på boll (25 x 3)
  8. Plankan
    • tå (60s)
    • knä (60s)
Gillar inte den där cellulitliknande gropen på min mage. Den ska bort. Och insidan av mina överarmar ser alldeles...knögglig ut, liksom, och strimmig. Känns inte vidare kul. Vill tillbaka ner och förbi 62,3 kg som jag var på i september förra året. Trivdes bra där. Har inte känt mig så snygg på hur många år som helst. Men jag har ett mål :-)

Inga kommentarer: