söndag 13 december 2009

Fuel

Jag skördade enkom framgångar idag. Kan det bero på allt godis, alla kakor och chips med dippa som jag moffade igår? Eller kanske för att jag sovit ut? Jag mådde iaf skräp igår efter moffandet, så jag hade inte förväntat mig några fantastiska resultat. Väl på gymmet var jag alldeles ensam, så musikvalet var enkelt: Den därskivan som någon bränt och som jag aldrig förr haft en chans att sätta på. Bra tempo :-D
  1. Löpband
    • 1 km 5:30
    • 2 km 11:16
    • 3 km 17:05
    • 4 km 22:51
    • 5 km 28:51
  2. Axelrotation (12 x 5 x 3)
  3. Axelrullningar (12 x 8 x 3)
  4. Biceps curl (12 x 5 x 3)
  5. Reverse fly (12 x 5 x 3)
  6. Liggande triceps med hantel panna/sträck (13 x 8 x 3)
  7. Situps på boll (25 x 3)
  8. Plankan
    • tå (65s)
    • knä (65s)
Passet idag låg i zon 2-3 för löpningen, dvs. 74-95% (med fokus kring 80-85%) och styrkan i zon 0-1. Dagens träning handlade därmed om att tänja kroppens gränser konditionsmässigt och bygga styrka.

Imorgon blir det uppföljning i zon 2 på löpningen, dvs. 74-83% av maxpuls, vilket innebär att jag tränar förmågan att hålla en konstant hög intensitetsnivå under en längre tid på konditionsdelen. Styrkan blir kort och kommer att ligga i zon 0-1, dvs. upp till 74%. Där handlar det mer om att känna efter hur kroppen tog emot gårdagens styrketräning och röra på musklerna för att få bort eventuell stelhet (och därmed slaggprodukter).

Inga kommentarer: