måndag 17 mars 2014

Bihålor

Jag har lätt för att få bihåleinflammation och nu är det dags igen. Är hemma från jobbet idag och vilar upp mig. Har varit på vårdcentralen som inte ville ge mig något starkt, utan hänvisade mig till nasonex som - tack och lov - numera finns receptfritt. Glömde plånboken hemma och fick åka hem och hämta. Hjärnan funkar inte så bra... Då var det lunchdags, så jag styrde kosan mot grannstaden och åt på köpcentrat. Passade på att slinka in på PoP som hade rea och såg ett sött sett som ajg spanat på till halva priset. Köpte i strl 56 idag. PoP, men väl hemma insåg jag hur enormt det är. Iaf om bäbisen blir så stor som Semlan var när hon kom.

I övrigt har jag dödstråkigt, men det är ändå skönt att kunna ta det lugnt med gott samvete. Igår tog vi en magbild - den andra för den här graviditeten - och jag har fått revidera min syn på min egen storlek. Jag uppskattade magen till att vara ca 13v större än sist och visst är den större än vad den var vid samma tid med Semlan, men inte mer än5-6v större. Likväl känner jag mig mer offentlig än vad jag hade önskat såhär långt innan KUB. Hoppas jag kan få en tidig tid. Idag ska jag ringa BM och fråga om det är sjukhuset som meddelar när jag får komma, eller om det är jag som ringer och bokar.

Dagens nyhet är annars att jag har börjat tantklippa mina strumpbyxor. Ett klipp på var sida i linningen, så får man några centimeter extra utrymme. En kompis som jobbade på äldreboende berättade att tanterna gjorde så för att slippa gå upp i storlek när de tjockade på sig, så jag tänkte att det måste funka för mig med. Ännu så länge har jag bara gjort det på den riktigt grova, kabelstickade varianten. De finns nämligen inte att få tag på i gravidvariant och jag vill ju gärna ha dem till klänning nu när jag är svullen, fast utan riktig mage.

Inga kommentarer: