fredag 14 mars 2014

Dags för inskrivning

Det var visst mest hälsoprat idag, men BM kände på magen eftersom jag var orolig för om det:

a) finns något därinne
b) finns flera där inne 

Jag har gått upp 3 kg redan, varav 2 sista veckan, så speciellt b kändes befogat. Allt kändes ok, sa hon, och det verkade inte vara mer än en därinne. Men de är ju pyttemå! Hur kan hon vara så säker på det?!

Fick en massa papper om KUB med hem, men förstod inte om jag skulle beställa tid själv på sjukhuset, eller om de kontaktar mig. Jag får ringa och dubbelkolla. 

Känner förtroende för min BM och de förefaller ha lite bättre koll på den här MVCn, än på den jag gick på där vi bodde förr. Förra var privat och denna är statlig, så vissa saker skiljer. Ingen av dem gör RUL själva, men på den privata gjordes ett daterings-UL innan KUB. På den statliga litade de dock på att jag visste när jag hade haft ÄL och jag fick BF satt till en dag tidigare än vad jag själv räknat fram, så jag får lite marginal för KUB. För lite för att det ska spela roll, förmodligen, men nog för att jag ska känna mig trygg. Fast...den här gången ljög jag om när jag hade mens och sa att jag trodde det var några dagar tidigare. Den där snabla snurran de har funkar inte på mig och mina cykler.

Inga kommentarer: