söndag 9 mars 2014

Kaos & kalas

Gick upp i morse och åt frukost - fick sedan gå och lägga mig och vila. Kom upp 1,5h senare, sorterade en maskin tvätt, slängde in nästa och tog ett mellanmål. Duschade, klädde mig och fick lägga mig och vila igen. Sist hade jag det såhär en dryg månad. Var då arbetslös. Det är jag inte nu. Hur fasen ska detta gå? Det funkar ju inte så lysande att vila för jämnan på helgen och under veckorna är det inte direkt lättare.

Nyss tittade jag mig omkring i huset och skrattade lite. Trots att vi städade grundligt i går, så är hemmet ett kaos efter treåringens vilda framfart efter frukosten idag. Min man åkte iväg och handlade med henne och sedan de kom hem vid lunch och fram till halv fem har vi varit ute, så jag har iaf sluppit se oredan. Vi har haft ett fantastiskt vårväder hela helgen och det har hjälpt lite att vara ute idag. Jag har inte blött mer och känner mig lite lugnare. 

Igår var vi på kalas med min släkt och INGEN noterade att jag var rund om magen och hade mammaklänning. Jag blev nästan besviken! Att vänta tills någon självmant berättar att det väntas barn finns inte i min familj. Det frågas och snokas och alla har åsikter. Nyfiket och välvilligt, men fruktansvärt jobbigt när man inte är där än. Men nu är vi ju det! 

Inga kommentarer: