onsdag 5 november 2014

Två veckor

Här verkar mjölken ha runnit till med råge! Knyttet behöver knappt suga. Verkligen skönt, med tanke på allt strul med Semlan, fast det gör ont den här gången också.

Idag var det tvåveckorsträff på BVC. Knyttet ligger 150g under sin födelsevikt. Sköterskan lät inte helnöjd, men sa inget direkt om det. Bara att jag skulle byta bröst efter 20 minuters amning om hon inte släppt själv, så att hon inte blir för trött för att äta tillräckligt. Sen kunde jag låta henne gosesnutta "efter maten" på andra bröstet om hon vill det och det funkar för mig. Fast det är ju typ det jag gör :-/

När ska vikten senast ha vänt? Och kan det vara så att hon växer mer på längden istället? Storasyster låg ju en kurva under medel på vikt och en över på längd, så lillasyster kanske blir lite samma? När ska man bli orolig? Jag är det inte nu, men det är ju bra att veta om det finns några varningssignaler att titta efter.

Inga kommentarer: