fredag 15 maj 2009

Förklaring

Var jättetrött igår. Likblek trots en tur i solariet. (Ja, jag vet att man inte ska sola solarium, men jag vill inte skrämma små barn med min blekhet). Lade mig ett par timmar tidigare än vanligt, men somnade ändå inte. Det var iofs föga förvånande: Vanans makt är stor. Hade min fleecemorgonrock på i sängen och bara impulsen att ha det borde fått mig att fundera på om allt stor rätt till. Kände inte att jag ville slita mig från den. Den är mjuk och snäll mot kroppen!

När jag vaknade vid halv sex kände jag mig utvilad, men riktigt risig. Ont bak i näsan, konstig i halsen. Insåg att det nog inte var jag som smittat hela avdelningen innan resan, utan att förkylnbingen jag drabbades av efter premiärturen mellan städerna bara sänkt imunförsvaret så att baggarna de drabbats av när jag var på tjänsteresa lättare fick grepp. Två träninspass på två dagar och sedan var det klippt. Tack som fan. Innebär dock inte mer än att jag måste upprätthålla träningen så att jag stärker mitt motstånd. De närmaste dagarna nöjer jag mig dock med kortare promenader. Idag blev det en på sammanlagt 3 km, många pauser dock. Pustade, stånkade, suckade och ångrade mig hela vägen. Gick och lade mig när jag kom hem.

Ont i håret och svullna bihålor. Satans jävla skitförkylning.

Inga kommentarer: