onsdag 13 maj 2009

I arla morgonstund

Något förvånad konstaterade jag då jag kom ut i köket denna morgon, att solen sken in genom ett fönster jag alltid trott vette åt norr. Mao och med tanke på att jag ofta sitter mittemot detta fönster, med solen i ryggen, äter jag ofta frukost väldigt sent. Denna morgon satt jag dock med en smörgås med parmaskinka (inhandlad strax utanför Bologna några dagar tidigare) i ena handen och tidningen i den andra. En halvtimme senare hoppade jag upp på min tantis och cyklade genom en nyvaken stad mot Grannstaden. När jag kom fram var jag pigg och klarvaken, på bästa humör! Det är inte fy skam, med tanke på att jag inte är en morgonmänniska. Tog mig till gymmet på jobbet och körde mitt styrkepass. Gick kalasfint!
  1. Pec Deck (12,5 x 13 x 3)
  2. Seated Dip (40 x 10 x 3)
  3. Pull Down (20 x 12 x 3)
  4. Axelrotation (4 x 12 x 3)
  5. Situps på boll (35 x 3)
  6. Sittande rodd (25 x 12 x 3)
Efter en tur i duschen och lite piffande var det dags för arbetsdag. Jag var jättepigg hela dagen, kände att jag hade jobbat igenom kroppen bra och att det verkligen var värt besväret att ställa klockan på 05.40. Nu är jag däremot rätt sliten ;-)

Inga kommentarer: