måndag 1 juni 2009

Komma av

Kommer jag bara av bussen när jag borde, så kan jag promenera på hemvägen från jobbet. Om man inte hinner/orkar/är frisk nog för träning, så brukar det vara en bra lösning. Har man fått dåligt sällskap på bussen är det en ännu bättre lösning att hoppa av så tidigt som möjligt ;-) Dessutom rensar man hjärnan och får lite ny ork. Idag var en sådan dag då jag passade på.

Sträckan är ca 2,4 km och går längs med ett grönt stråk. Här hittar man några av de lägenheter som är dyrast, anrikast och har högst takhöjd. Vi snackar dock ca fem kvarter, så det är inte så galet stort. Dessutom har ett par nybyggda områden närmare havet gått om i popularitet och pris, men jag gillar känslan i området och kan tänka mig att bo där. Åtminstome on det är i den centrala änden, inte den mer perifera. Det hänger väl mycket missbrukare där...

Inga kommentarer: