onsdag 6 augusti 2014

Spann

Hittade uppgifter på Region Skåne där man skrev att igångsättning sker på 42+0, förutsatt att det inträffar en måndag till torsdag. Pga lägre helgbemanning bör man i möjligaste mån undvika fredag-söndag. Vill kvinnan, så får hon gå till 42+4, men det vill väl ingen som är vid sina sinnens fulla bruk?! Jag tolkar texten som att man sätts igång tidigare ifall 42+0 inträffar på fre-sön. Låter det riktigt? Isf har jag en sista möjlig dag för att få barn på :-D Räknar man 37+0 som första möjliga dag och att tiden mellan igångsättning till leverans tar två dygn, så har vi Knyttet hos oss mellan d. 4/10-8/11. www.skane.se/Public/SUS_extern/Verksamheter/Kvinnokliniken/Dokument/Pm%20f%c3%b6r%20externa%20v%c3%a5rdgivare,%20KK,%20Lund/Overburen%20graviditet.pdf För övrigt har min dag bestått av idel revbenssparkar. Tillsammans med min förstoppade mage har det inneburit att det känts som om jag ska spricka, eller iaf bryta några revben. Eller båda. Hur ska jag stå ut i tre månader till???

Inga kommentarer: