söndag 3 augusti 2014

Tacksam?!

Jag är på 28+1 idag och får sammandragningar av allt utom att ligga ner. Jag kan inte skita utan att proppa i mig mängder av persikor, katrinplommon och dylikt. Inte utan att det känns som om att antingen barnet, eller tarmarna ska följa med ut iaf. Lungorna börjar bli väldigt små också, såvida man inte menar de yttre som är lite väl ivägen nu när jag gått från 70C till 80D. Jag har fått något som liknar en blodblåsa på mitt ena bröst. Vad 17 är det?!?
Jag väger lika mycket som jag gjorde 1½ månad senare i förra graviditeten och undrar hur tjock jag ska bli den här gången. Mitt enda hopp är att jag just börjat känna av fogarna lite grand och hoppas kunna röra mig lite mer fram till förlossningen än sist. Då började foglossningen i v. 8 och jag hade betydligt svårare att röra mig än under denna graviditet. Men oj, så trött jag är nu, oj så skön soffan är och oj så mycket Finaste är villig att göra hemma. (Jag vet inte om jag ska skämmas, eller vara glad för det). Har suttit på en stol i trädgården och livekommenterat Finastes trädgårdsfix (till hans stora förtjusning, så klart). Det är vad jag pallar idag. Till råga på alt gör värmen och sömnbristen mig dum. Jag har ju för 17 två hjärnor och bordevara dubbelt så smart nu! ;-)

Inga kommentarer: