torsdag 4 februari 2010

4 av 5

Börjar hitta ett bra tempo på löpbandet. Ett stabilt tempo, inte upp och ner. Bättre återkoppling i p-diagrammet, skulle man kunna säga. (Och så skulle man kunna sätta energi som insignal och hastighet som utsignal. Störningsfaktorer är folk som stönar, eller vill lyssna på "Kanalen för vuxna människor" där de mest spelar Lillbabs och Kikki Danielsson)
  1. Löpband
    • 1 km 5:50
    • 2 km 12.09
    • 3 km 18.33
  2. Axelrotation (12 x 5 x 2)
  3. Concentration curl (12 x 6 x 2)
  4.  Reverse fly (12 x 5 x 2)
  5. Axelrullningar (12 x 9 x 2)
  6. Liggande triceps med hantel panna/sträck (12 x 9 x 2)
  7. Situps på boll (25 x 2)
  8. Plankan
    • tå (60s)
    • knä (60s)
Upp i vikt på biceps, men bytte övning från "alternating curl" till "Concentration curl" som jag hoppas ska stärka mina armbågar lite. Upp i vikt även på axelrullningar och triceps, men ner på situps och plankan.

Håller på att jobba fram ett nytt schema, men vet inte när jag testar det. Förmodligen inte före nästa vecka. Det kommer att vara delat i 4-5 delar och jag ska försöka ha så många övningar som möjligt som jag kan utföra med hantlar eller egenmotstånd. Det är dels lättare att anpassa sin träning efter antalet personer i gymmet då, dels lättare att få en vettig träning när (om) jag blir utan gym på jobbet.

Inga kommentarer: