fredag 5 februari 2010

5 av 5

Bråttom till AW. De andra har hunnit en god bit på väg, misstänker jag, men då märker de inte om jag tar det lugnt med vinet iväll heller. Jag kommer att vara lika vimsig som de, det är bara orsakat av ovanligt mycket träning den här veckan. Är ohyggligt mallig över mina prestationer!
  1. 10 min, nivå 7/20 i trappmaskinen.
  2. Löpband
    • 1 km 5:58
    • 2 km 12:09
    • 3 km 18:25
  3. Benabduktion (inåt) (12 x 17,5 x 3)
  4. Benadduktion (utåt) (12 x 12,5 x 3)
  5. Leg curl (12 x 17,5 x 3)
  6. Leg extension (12 x 17,5 x 3)
  7. Pulldown (12 x 17,5 x 3)
  8. Seated row (12 x 22,5 x 3)
  9. Chestpress (12 x 15 x 3)
Löpbandet var inte ledigt när jag kom till gymmet, så jag körde en stund i trappmaskinen. Det enda som klår trappmaskinen i tråkighetsgrad är roddmaskinen *gäsp* När jag väl kom till löpbandet var en del ork borta och min zon 2-plan gick sådär eftersom min puls konstant låg över intervallet (74-83%). Jag körde på i full fart i måndags, men tis-tors har jag legat i zon 2 och idag skulle jag hålla snitthastigheten jag kommit fram till, men nu blev det inte så.

I vilket fall gick det bra att öka antalet repetitioner, trots att jag var rätt mör efter löpningen. Gissningsvis har kroppen börjat anpassa sig mer än vad den har hunnit bygga upp. Lite träningsvärk kvarstår dock och jag räknar inte med att kunna se vad som är rätt nivå innan den är över.

Inga kommentarer: