lördag 13 februari 2010

Ett dygn

Världen snurrar. Och inte. Det känns meningslöst att surfa IKEAs barnprylar och bebiskläder. Plötsligt är rätt mat och sömn i fokus. Som om hjärnan var förprogrammerad på vad den ska göra i just det här stadiet.

Igår ville jag mest äta frukt och grönsaker. Är jag sugen på något? Nja, jag ville ha lösgodis i går kväll. Det blev lite skumpa och vaniljglass med chokladsås istället. Ingetdera särskillt tillfredsställande :-D Men man måste ju fira!

Kollegan undrade varför jag såg så glad ut. Jag satt ju med ett flin från öra till öra! Jag lyfte händerna mot taket i en segergest och sa:
"Bara två veckor kvar!"
"Det är tur att du tar det på det viset" sa han, men verkade lite tveksam ;-) Jag får komma ihåg att berätta för honom sen, fast jag slutar.


Var på ett boxpass igår och när det kom till att vi skulle boxas i magen på varandra känndes det väldigt olustigt. Men ännu så länne är det inte så högt upp barnet ligger och det skulle nog varit väl skyddat ändå. Funderade på om jag skulle berätta, men jag vill vara tyst tills vi gjort KUB-testet. Fick ta ett djupt andetag, spänna magen och tänka "Det är ingen fara. Det är ingen fara", om och om igen.

Inga kommentarer: