tisdag 12 oktober 2010

Läget på 38+5

Konstant trött, känner mig fullkomligt manglad efter 10h i sängen, men om man beaktar att bortåt 4h gått åt till uppvakning, toabesök (med allt vad det innebär i akrobatik för att komma ur sängen) och insomning, så är det kanske inte så konstigt. Har sovit 1-1,5h/pass i sträck. Har dessutom vaknat av kraftiga magkramper i övre delen av magen ett par gånger, men har iaf försökt andas mig ur dem, så jag har någon nytta av dem till förlossningen. Tarmarna har väckt mig ett par gånger de med: De har knarrat som gamla golv och fått Semlan att slå volter. Semlan som annars antingen stretar och har sig...eller ligger dödsstilla.

Magen är spänd och gör ont både inuti och utanpå. Jag hoppas det antingen drar igång snart nu, eller lugnar sig lite innan det är dags, så jag hinner samla lite ork. Allt mitt nattspring stör ju dessutom Finaste också och det känns rätt värdelöst när han både ska upp och jobba om morgnarna och måste vara i beredskap om det händer något på Semmelfronten.

1 kommentar:

Blondie sa...

Tror att det är kroppens sätt att förbereda dig på att du inte kommer få sova hela nätter på väldigt väldigt länge...Men du kommer att fixa det också!!!

Jag hoppas också för din skull att det drar igång nu. Mysigt att prata med dig igår! Lööööööv