lördag 27 november 2004

Gott och Ont

Dum dag på jobbet igår, men fick vykort fråk kaffepaus som är i Långtbortistan och tapetkatalogen med besked om att jag ska få tapetserat på tisdag (Äntligen slipper jag mina blå-rosablommiga väggar!). Två bra måste väga upp ett dåligt...fast det kändes inte riktigt så. Såg en fånig film, sen kom Vännen på glögg och pepparkakor. Såg lite mer intellektuellt stimulerande film - Clockwork Orange (oj så 70-tal...) - och en massa Buffy (The cheese won’t save you this time!). Definitivt huumörhöjande, speciellt efter en stund med tomteluva och slips på. Har fin slips...Ska på synthklubb ikväll. Lägger löjligt mycket mer till folks slipsar sedan jag skaffade den. Borde ringa min bror och Blondie, men oj vad jag inte orkar. Lite kokongtillstånd just nu.

Dagens goda gärning: Köpa klubbmedlemsskap till en kompis som inte hann själv.
Dagens onda gärning: Förmodligen att jag diskuterat och dömt någon jag inte känner.

Senaste tidens förvirring verkar för övrigt tidvis mer övergå i ett deprimerande accepterande av sakernas tillstånd som annorlunda än jag vill ha dem...eller? Jag är lite förvirrad gällande den biten också. Har varit väldigt Tigger på sistone. Tigger är ungefär lika inbjudande som frånstötande när det gäller att komma under huden.

Inga kommentarer: