söndag 21 november 2004

Rammstein

Nyss hemkommen från Rammstein på Forum i Köpenhamn där jag var med några av de närmaste vännerna och lite annat folk.

Konserten var helt suverän! En av de saker som imponerade mest (utöver musiken) var ljuset. Så grymt! Många watt som gick åt under konserten... Mycket effekter med eld, fyrverkerier och konfetti. Från Reise Reise spelades bl.a. Moskau, Amerika och Ohne dich. Vi fick även höra Mutter, Bestrafen mich, Links 234, Asche zu Asche, Seeman och Du riecht so gut. En massa mer såklart, men jag får erkänna att jag inte kan min Rammstein så väl. ska ändras på. Lovar!

Efter två timmar var man inte direkt sugen på att bege sig hemmåt. Efter lite dividerande kom vi fram till att vi skulle sticka hem till Lund och ta en öl, men väl på plats var alla ganska trötta. Halva gänget begav sig dock - efter lite käk hos bögen i backen - ut på stan för att upptäcka att så gott som varenda ställe höll på att stänga :( Andbar hade dock öppet ytterligare en timme, men det innebar att vi fick härda ut med tykna bartenders, en massa RnB på allt för hög volym samt en massa backslicks och deras brudar. Blir på dåligt humör av att vistas bland människor som går ut för att ragga snarare än umgås och lyssna på musik och Andbar är ett sådant ställe dit sådana människor går. Ju mer jag ser av deras spritraggande desto mer föraktar jag det.

Men Rammstein var underbara! =)

Inga kommentarer: