måndag 1 november 2004

Inte så trött just nu

Huvudvärk kan inte stå upp, varför går det inte över? Lite många dagar nu, inget hjälper. Tabletter, massage, sömn...sprit kan funka, men vad är det för lösning? Löser upp hjärnan i förlängningen, men ger smärta någon annanstans. Lägger mig ner, men snurrar runt. Ligga på rygg funkar för huvudet, men jag kan inte andas. Är så tungt, fattar inte varför. Lägger mig på sidan, det lättar lite, men jag somnar aldrig så. Ibland gör det så ont i bröstet att jag får panik. Sover inte, takarna surrar, kroppen värker. Måste sova nu annars orkar jag inte. Har inte tid för det här, har ett jobb att sköta, ett liv att ha...när jag nu ska hinna med det. Turbo på helgen, tvätta, städa allt man inte hinner i veckan, sedan ut med kompisarna. Fan jävla huvud, dricka lite mer vatten. Vatten, kan det hjälpa? Dricker mycket, ett par liter, vafan lika bra, inte druckit på hela dagen. När skulle jag hunnit det? Åt jag något ner än den där mackan? Mår illa, känner mig sjösjuk. Har ju inte druckit någon sprit! Varför känner jag mig helt full? Mycket ljus omkring mig, mycket folk som trängs. Kan de inte bara släppa fram mig? Orkar inte mer, går in på toaletten och sätter fingrarna i halsen. Gurglar tvål för att bli av med smaken av vattenblandad galla. När får jag sova? När får jag vara ifred? Vill inte vara själv. Finns så mycket jag ska hinna. Fast jag mår ganska bra idag ändå...

Inga kommentarer: