tisdag 7 april 2009

Oro

Funderar på om jag sa för mycket om hur det gick till när jag slutade på mitt förra jobb. Funderar på hur det kan påverka synen på mig på mitt nya, hur det blir med min anställning...allt sånt. Inser att jag inte känner mig hemma än, inte behövd, och därmed kryper osäkerheten inpå.

Vil så gärna att det funkar, trivs så bra. Men jag känner hur oron hamnar ivägen för mitt omdöme och hur en del av mig ser mig som arbetslös, värdelös, kunskapslös. Vad har jag att erbjuda? Tänk om de ångrar sig?

Tänk om, tänk om, tänk om. Ekonomistudierna är ivägen, jag sover för lite, pluggar för lite, presterar inte så mycket som jag vill, orkar inte. Sväljer, gnetar på, låter Älskling sköta allt runtomkring, skjuter bröllopsplaneringen på framtiden. Inbjudningar. De borde vara ute nu. Fan.

Tar ett djupt andetag och prioriterar om.

Inga kommentarer: