tisdag 22 januari 2008

Med lättare och lättare steg

Ah!

Mitt nya liv har tagit fart!

Det blev ingen riktig träning igår men lite "vardagsmotion". Istället för att bara gå till närmaste busshållplats traskade jag till den 2 km bort. Kämpar också för att få mina kolleger att förstå att det är bäst att traska den där kilometern till den där andra restaurangen på lunchen och skyller på att man behöver ljus så här års. Jag ljuger ju inte. Jag får bara två kilometers extra motion och en möjlighet att få en riktigt god kopp kaffe efter maten :)

Det blev hur som helst möjligen lite mycket mat igår, men bra sådan, så jag tycker dagen får godkänt. Jag försöker variera mig lite mer mot annars, och min käre sambo är med på noterna och lagar mat, håller nere på portionerna och så. Det är lättare om man är två.

Idag har jag ätit massor, känns det som. Egentligen är det nog bara för att det har blivit sex små mål, plus en stor onyttig thai-take away till lunch, men så har jag också styrketränat.

  1. 1,3 km rask promenad till gymmet
  2. Hanteldrag (rygg)
  3. Bicepscurl (arm)
  4. Axelvrid (axel, musarmsmusklerna)
  5. Tricepskick (triceps)
  6. Shrugs (axlar)
  7. 2,6 km löpband på 15 minuter
  8. Liggande tricepskick med stång (arm)
  9. Höftlyft (ben)
  10. Gummibandspush (bröst)
  11. Armhävningar (bröst)
  12. 1 minut hopprep
  13. Situps på boll
  14. Balansplatta
  15. Bicepscurl i maskin
  16. 10 minut på elliptisk maskin (1,6 km)
En och en halv timme tog det, mest för att jag lade upp programmet efter hand. Vill helst köra med egenmotstånd och hantlar, eftersom man till att börja med måste klara av att bära upp sin kropp med de muskler man har. Hantlar och dylikt vill jag ha för att komma åt där man annars kanske inte så lätt kommer åt och för att man med fria viketer inte blir lika isolerat stark som om man enbart använder sig av maskiner. Istället måste musklerna samverka.

Före och efter bilder är poppis i dylika sammanhang. Jag bjuder på båda idag. En före och en efter påklädning. (Den förra är lite finn fem fel, känner jag nu i efterhand, och den senare en...låt oss kalla den "Fokuserad Dagens Outfit", så kan jag hurra lite och skriva i mitt CV att jag är modebloggare också! Hohoho! Som om det skulle hända).

Skyller allt på kollegan som efter att ha kommit tillbaka från julledigheten sa (appropå julmat): "Du skulle se mig naken!" Men det får bara kärleken och flickorna i damernas på gymmet ;-)

1 kommentar:

Blondie sa...

Vad bra med träning! God work!

Till sommaren får du lägga upp en ny bild på "beach 08" med tendens på magrutor och en lätt solbränna...

Niiiiiiice