tisdag 29 januari 2008

Du kanske inte tror det

Det var dags för invägning i morse. Det går åt rätt håll :)
Dock fick jag lära mig den hårda vägen att
  • Om man bryter nattens fasta med brusvitaminer, så mår man snart illa. Sen håller det i sig halva dagen.
  • Att få en kopp hett tevatten över sig förorsakar sveda, värk, gallskrik, till undsättning framrusande kolleger, vettskrämd publik och tvätt.

Hittade förresten ett lunchställe som kunde stilla mitt fiskbehov och därtill serverade en finfin bön- och bulgursallad. Drack en sockerstinn cappuccino till efterrätt. Smaskigt!

Träningen såg nästan ut som förra veckan, men med en lätt förändring av vikterna. Tyvärr gick det inte snabbare än sist, men det gick bra iaf.
  1. 1,3 km rask promenad till gymmet (Pratade med tysken som tydligen ska göra slut med flickvännen jag inte visste han hade).
  2. Hanteldrag (rygg)
  3. Bicepscurl (arm)
  4. Axelvrid (axel, musarmsmusklerna)
  5. Liggande tricepskick med hantel (arm)
  6. Tricepskick (knästående, arm)
  7. Shrugs (axlar)
  8. 2,5 km löpband på 15 minuter
  9. Höftlyft (ben)
  10. Gummibandspush (bröst)
  11. Armhävningar (bröst)
  12. 1 minut hopprep (fyjävlar vad jobbigt)
  13. Situps på boll (mage)
  14. Balansplatta (bålstabilitet)
  15. Bicepscurl med stång (arm)
  16. 3,4 km/10 minuter på sittcykel
Tog en energibar på bussen hem och lagade sen köttfärssås och spaghetti, fastän krafterna tröt. Bäst föredatum kan vara ett så gott incitament som något för att laga mat ;)

Såhär en timme senare har jag klämt en påse Split. Får se vad det gör för magen... De är godare än bra. Det går liksom inte att sluta äta.

1 kommentar:

Blondie sa...

God job!

Själv jobbar jag på att öka min muskelmassa så snabbt jag kan så att min förbränning ökar. Har fått för mig att detta går snabbast om jag tränar de stora muskelgrupperna på ben och rygg. Maskiner för framsida, baksida och utsida lår samt benpress. Maskiner för lateral pull, rodd och svanken och sedan 220 situps i rak och sned form.