måndag 21 januari 2008

Multikvinnan konstaterar

Inköpt:
  • Friggs Multikvinna brus. Fler vitaminer än vad jag visste fanns. Nästan som läsk!
  • Riskakor. Kalas när suget sätter in på eftermiddagarna.
  • Fitness Magazine #1. Dags att göra årets första styrkeschema!
  • Allévo proteinbar. Proteinbars är bra att ta efter träningen, så man klarar sig den där timmen innan det blir käk hemma. (Synd bara att de smakade skräp, men de finns iaf lättillgängliga på apoteket mittemot hemmet om det skulle knipa)
Inte många minuter kvar innan det är dags att bege sig till gymmet :) Första passet får bli lite ad-hoc, så får jag planera lite mer på bussen hem.

Tjuvstartade i lördags med:
  • 5 x 15 mage (Knä-armbågsmöte, situps, bensträck, rumplyft, sneda)
  • 2 x 15 rygg (korslyft, rygglyft)
  • 7 x 6 armhävningar (5 på knä, resp 2 parallellt med golvet i utgångsläget)
Söndagen innebar därmed träningsvärk, men inspirerad av en artikel om träning, där det stod att läsa att man lämpligen började med träning med egenmotstånd innan man gick vidare till vikter, plågade jag mig igenom:
  • 3 x 15 mage (2 Knä-armbågsmöte, 1 situps)
  • 2 x 15 rygg (korslyft, rygglyft)
  • 2 x 7 armhävningar (parallellt med golvet i utgångsläget)
Har fortfarande träningsvärk, så gissningsvis koncentrerar jag mig på ben, övre delen av ryggen och kondition, men jag får se hur det känns.

1 kommentar:

Blondie sa...

You go girl! Ge järnet nu så kan vi berömma varandra till sommaren ;-)