fredag 29 augusti 2008

Bada, bada bada! Pärs, pärs, pärs!

Tog en liten simtur på 750m. Jäklar vad det känns mellan skuldrorna nu! Eftersom simning sägs vara fyra gånger så energikrävande som löpning per längdenhet, innebär det att jag gjort av med lika mycket energi som om jag sprungit 3 km. M.a.o. har jag bara gjort ett halvt träningspass, men ett bra sådant! Jag är trött, har tagit ut mig och vet att jag har förbättringspotential. Samtidigt har jag insett att simning är lite som att cykla: Man hoppar i och sedan går det av sig själv. Ganska skönt! Man hö ju om folk som kastar sig i havet och tror det är lika enkelt som för tio år sedan och sedan håller på att dö drunkningsdöden. Inte för att det är någon risk för mig. Det var ju bara sju år sedan jag var på badhuset sist...

Hur som helst: Får kanske införskaffa simglasögon och lära mig crawla :-)

Inga kommentarer: