fredag 1 augusti 2008

Flitig som fem myror

Femte arbetsdagen efter semestern. Jag har...
  • Cyklat till jobbet. Först var det ingen ansträngning, sedan blev det plötsligt dödens jobbigt och när jag kom fram till jobbet var jag likblek och toksvettades. Men det var roligt att cykla :-) Oooo, vad jag ska cykla mycket framöver!
  • frukostfikat en timme.
  • Pratat med min chef som kommit tillbaka från semestern. Jag har 50% chans att få ett översättningsarbete. Kunde vara roligt, eftersom jag aldrig jobbat som översättare förr, om än som en variant av teknisk skribent. "Lågkvalificerat" sa chefen. "Nehejdu!" sa jag. Anledningen till att uppdragsgivaren inte lagt jobbet på en översättningsfirma är gissningsvis
    • De vill inte betala för en riktig översättare. Det är dyrt!
    • De vill ha teknisk kompetens i grunden för översättningen, eftersom de flesta översättare är lingofiler, inte teknikfjantar. Problemet med detta är att genomsnittsteknikern är urusel på att hantera både sitt eget och främmande språk. Jag vet inte vem min konkurrent är, men sannolikheten talar för att jag är bättre på att översätta än vederbörande.
  • fått fart på läsandet. Snart är jag master black belt! ;-)
  • lunchat en timme.
  • fortsatt läsa...
  • fredagsfikat.
  • fortsatt läsa...
  • Tvättat i en bastuvarm tvättstuga. Kära värd: Varför inte sätta upp persienner, så man kan håla solen och värmen ute?
  • Släpat saker till återvinning
  • Släpat saker till förrådet
  • Sett två avsnitt av Gossip Girl. (Fjärde på två dagar.Känner ett beroende krypa fram).
  • Sett ett avsnitt av House. (Det nionde den här veckan).

Inga kommentarer: