fredag 13 mars 2009

After work

Tänka sig!

I snurran på väg ut från jobbet sprang jag på en bekants fru. Hon skulle till ett av stadens hotell där ett gäng vänner till henne och mannen skulle träffas. Jag blev tillfrågad om jag inte skulle följa med och tackade ja, trots att mikroekonomin behövde mig bättre. Det hade varit en hård vecka och jag behövde träffa lite annat folk än...ja...de jag egentligen inte hinner med att träffa nu för tiden.

Sagt och gjort, det blev vin och tilltugg, skvaller, trams och dylikt som sig bör på en after work. När de andra begav sig mot en restaurang för att äta vandrade jag dock hemåt. Inte fasen kan man missa Let's Dance när det ska till att röstas fram semifinalister!

Men rödvinet som var ägnat till ikväll behövs ju inte riktigt nu ;-)

Inga kommentarer: