måndag 16 mars 2009

Komma igen, komma i form

Första träningen på mitt nya gym är avklarad! Jag hann inte med så mycket styrka, men det ska definitivt ökas på efterhand.
  1. Löpband
    • 1 km 5:38
    • 2 km 11:38
    • 3 km 17:56
    • 4 km 24:37
    • 5 km 30:50
  2. Pec Deck (10 x 10 x 3) Ungefär samma som en flies-maskin.
  3. Seated Dip (40 x 10 x 3) Ungefär samma som en dips-maskin.
Det bästa måste ha varit att luften var fri från parfym. Det gick att andas när jag sprang! Jag nös inte en enda gång, snöt mig inte heller. Mådde bara bra!

Maskinparken är liten, men fullt tillräcklig. Jag kommer förmodligen att skifta mer mellan olika maskiner än vad jag gjort enligt mitt förra träningsupplägg, men löpningen, situps på boll och axelrotation ska jag behålla. Det finns utrustning för dem och de är för bra för att släppa, helt enkelt.

Har funderat på hur jag ska göra med massagen framöver. Ett tag såg jag ju till att få massage dagen efter att jag tränat och det var riktigt skönt. Nu för tiden får jag ju själv betala för det och det ligger lite längre bort, men jag kan få samma massör som förr, så hon känner ju till mina bekymmer och vet vad som behövs. Det är definitivt en fördel.

Inga kommentarer: