söndag 29 mars 2009

Skillor och gäss

Dagen började med att jag gick upp hela sex timmar tidigare idag än igår, för at träffa en kompis och fika på stan. Sex timmar må vara imponerande, men med tanke på att det numera är sommartid blev det bara fem timmar och dessutom var klockan halv elva. Jag hade dessutom snoosat en halvtimme...

I vilket fall blev det en snabb cykeltur på 2,7 km, därefter shopping och fika, under vilken det blev rätt mycket träningsprat. Med nya jobbet, pluggandet och bröllopsplanerandet blir det nínte mycket tid över för träning och det både syns och känns. Efter att ha cyklat hem bytte jag därför om och sprang ett varv i parken. Konstaterade att dämpningen i hälarna på mina skor är död, så det får bli ett par nya snart...eller rättare sagt: Ett par nya, fina att ha inomhus på gymmet och så får mina nuvarande gymskor flytta ut. De är ju ändå löpskor och jag vill inte sabba ett par helt nya genom att springa i gåsbajsparken.

Efter löpet på 3,1 km körde jag en snabb styrka:

  1. Situps (3 x 30)
  2. Plankan (1 x 60s)
  3. Dips (1 x 12)
  4. Triceps (5 kg x 8 x 3)
  5. Bicepscurl (5 kg x 16 x 2)
  6. Axelrotation (5 kg x 10 x 3)
Eftersom jag inte har någon boll hemma att göra situps på, lade jag mig med 90 graders vinkel i höft och knä, med fötterna på sängen. Snacka om skillnad! Det var betydligt lättare; kändes nästan fånigt. Plankan, däremot, var inget annat än fasansfull. Det var länge sedan jag gjorde den och jag ska nog trycka in den i mitt nya styrkeschema.

Inga kommentarer: