torsdag 23 juli 2009

Börjar få rutin på det här

10 ggr på 16 dagar! Det kommer sannolikt inte att kunna hålla i sig när semestern är slut, men såhär långt är jag mycket nöjd med min prestation.

Idag blev det nya rundan, andra hållet, lite tidigare och med lite mer sol. Kände mig yr i slutet av styrkan, men det beror sannolikt på mindre sömn och att jag tränade innan frukost. Gick fort över när jag vilade, så ingen fara :-)
  1. Löpning, 4,5 km
  2. Situps (60 raka, 60 höger/vänster växelvis)
  3. Rygglyft på mage för ländrygg (50 x 2)
  4. Armhävningar (2 tå + 8 knä x 2)
  5. Axelrullningar (5 x 12 x 3)
  6. Biceps (5 x 12 x3)
  7. Axellyft (5 x 9 x 3)
  8. Triceps (5 x 10 x 3)
  9. Axelrotation (5 x 9 x 3)
Jag bytte ut mina tricepsdips bakom nacken till tricepskick bakåt/uppåt på knä & hand. Gjorde inte alls ont, knakade inte det minsta. Får bli den framöver istället, såvida problem inte uppstår där också. Inser nu att jag glömde plankan. Får göra en längre i morgon ;-)

Inga kommentarer: