lördag 11 juli 2009

Men TÄNK då, förihelvete

19 bilder på mig taggade på FB. Låter intressant, eller hur? Speciellt som vi inte sett några av bröllopsbilderna än. Går in och kikar på dem. De är från möhippan. På majoriteten av bilderna är jag måttligt påklädd och rödmosig efter att ha läst ett visst brev, på en står jag bara i trosor och bh.

Varför lägger man upp sådana bilder? Jag vill verkligen inte att släkt och kollegor ska se dylikt och inte heller majoriteten av mina vänner. Jag ber uppläggaren ta bort dem. "Jag hade satt begränsade rättigheter på dem." Jamen jaha. Som om det spelar någon roll. Det är väldigt lätt för någon av dessa att visa bilderna, att göra en skärmdump och skicka vidare. FB äger alla bilder som läggs upp och allt som läggs upp på nätet är där för evigt.

Uppläggaren tog förvisso bort bilderna och bad om ursäkt, samt lovade att inte lägga upp bilder på mig igen. Ingen kan dock få mig att känna mig säker på att de som låg uppe inte hamnar i orätta händer.

Jag är inte paranoid, jag överreagerar inte. Jag är bara jävligt förbannad över folks blåögdhet och brist på konsekvenstänkande. Varför kunde inte den där stunden få vara privat?

Inga kommentarer: